woensdag 16 november 2011

Herfstzon

Ik kon vanmiddag de verleiding niet weerstaan, het weer was zo lekker. Dus ik heb de laptop dichtgeklapt (sorry baas, ik haal vanavond de tijd wel in), de koersbroek aangetrokken en op de racert gesprongen. Helaas mag je van Ko de Boswachter in duin niet meer op de onverharde paden rijden (na 10:30 uur) want anders had ik op de crosser (MTB) gepakt.

In het middagzonnetje ging ik, net als gisteravond tijdens de spinles, veel te hard van start (uitslover). Maar nu fietste er geen leuk meid naast me dus was het niet erg dat ik daarna even rustig aan moest doen ;-)

Ik fietste in Bakkum het duin in om lekker over de gevallen bladeren (lees het poëtische stukje van Marijn de Vries) via Egmond de boulevard van Bergen aan Zee te ronden. Helaas vandaag geen blondines in bikini dus snel door naar Schoorl. Even een stukje over de witte schelpen paden en toen omgedraaid om weer via Bergen naar Egmond aan de Hoef te fietsen. Via Egmond Binnen en Limmen terug naar Uitgeest.

Tijdens de laatste kilometers begon de zon toch snel te zakken en begonnen de tenen en vingertoppen bevriezings verschijnselen (zwaar overdreven) te vertonen. Thuis snel een pot thee gezet met een bak chocolade pepernoten en daarna onder een hete douche gekropen. Toch lekker die herfstzon.

race + 55km

2 opmerkingen:

marcel zei

Verstandig!

Johan Barelds zei

Soms moet je er idd even aan toegeven. En dat zijn dan achteraf vaak de mooiste ritjes..:-)