dinsdag 4 september 2012

om de 3 molens

Na twee weken vakantie in de zinderende hitte van Slovenië en Kroatië waar het (eigenlijk) te warm was om te fietsen ben ik weer thuis in ons vertrouwde Nederland. Gelukkig stond mijn Sensa racefiets nog op me te wachten in de schuur. Ook het weer werkt mee zodat ik gisteravond even de vakantieluiheid uit de benen kon trappen.

Ik wilde een rondje van anderhalf uur rijden en vandaag nog zo’n rondje maken zodat ik vrijdag de beloofde 2 uur op de racefiets vol kan houden. Moet denk ik geen probleem zijn want zolang ik niet volle bak hoef te sprinten of lang berg op moet fietsen is de basis conditie voldoende hersteld om dit vol te houden. En anders lassen we een koffie stop in om uit te rusten.

Het rondje van gisteravond ging langs de drie molens in de Schermer. Onderweg tussen Alkmaar en Stompentoren werd ik getrakteerd op vers asfalt. Gelukkig hard genoeg zodat mijn fiets geen sporen trok maar daardoor zoefde ik moeiteloos door de polder.

Ruim voor het donker werd was ik weer thuis. Morgen nog zo’n rondje en dan ben ik helemaal klaar voor vrijdag.

Race + 45 km

2 opmerkingen:

Marcel zei

Aan wie heb je die 2 uur beloofd??
Aan jezelf??

Marcel zei

EN?? de 2 uur volgemaakt??