dinsdag 21 januari 2014

MTB Toertocht Petten

Nog voor ik op zaterdagmorgen FC Uitgeest D3 mocht aanmoedigen had ik er al een ritje op de MTB op zitten. En niet bij ons in het duin, nee de MTB veldtoertocht in Petten. Altijd leuk.

Deze MTB toertocht wordt altijd op zaterdag verreden, terwijl alle andere MTB toertochten in Noord Holland op zondag zijn. Maar dit is altijd een leuk rondje en paste precies in het gaatje voor de voetbal in mijn agenda. Dan maar niet uitslapen deze zaterdag.

En zo reed ik na me ingeschreven te hebben in de sportkantine in Petten om tien voor negen naar de start waar ik aangemaand werd door te rijden zodat we gelijk weggeschoten werden. Als eerste met z’n tienen mochten wij beginnen. En voor ik er erg in had reed ik op kop. Om de kantine heen, door een woonwijk en dan de Hondsbossche Zeewering op richting het Noorden. Langs wat vakantiewoningen en dan door een soort park/bos met aardig wat hoogte verschil (voor Noord Hollandse begrippen) Hier had men de route zo uitgezet dat je alle paden wel een keer kruiste en je dus ook andere rijders tegen kwam. Aangezien ik nog op kop reed en ik niemands achterwiel kon volgen, reed ik een keer verkeerd en kwam op een pad waar ik al gereden had. Maar nu kon ik wel andere rijders volgen en zag waar ik fout gegaan was. We gingen het park uit en reden achter de reactor langs van het EnergieOnderzoeks Centrum van Petten naar het strand.

Nu was het getij wel goed en hadden we een lekker breed en hard strand onder onze wielen. Zo knalde we door naar Callantsoog. Hier mochten we het strand af en via wat asfalt het bollenveld in. Asfalt en grintpaden volgden elkaar op, tot we een boerenerf op gestuurd werden waar warme Bouillon en een krentenbol voor ons klaar lag.

Na deze versterking konden we verder of helaas nog veel asfalt, tot we het duin opgestuurd werden. Een leuk slingerpad bracht ons terug naar Petten waar we wederom om de reactor in het park van de heenweg terecht kwamen. Nu geen spoorzoeken meer en via wat leuke singletracks kwamen we terug bij de kantine van de sportvereniging.

Inmiddels was het half elf en na mijn natte kleding vervangen te hebben voor iets droogs kon ik snel naar Heemskerk om D3 van FC Uitgeest 0-4 te zien winnen van Ado ’20.

Geen opmerkingen: