zondag 7 maart 2010

Staan ?

PANG. Met een luide knal was het gedaan met het zitten vanmorgen. Na anderhalf rondje Schoorl gaf m’n zadel er de brui aan. Net voor het fietspad (de locals weten wat ik bedoel) gebeurde het. Het schroefdraad in de lichtgewicht zadelklem begaf het. Gevolg zadel helemaal los. Ik heb nog even geprobeerd het zaakie aan te draaien, maar zonder schroefdraad valt er weinig vast te zetten. :-(
Ook nog even staand fietsen geprobeerd, maar na 400 meter lag het zadel op de grond. Geen optie dus. Omkeren en terug naar de auto.

Gelukkig had ik het eerste rondje goed kunnen knallen op het parkoers van Schoorl. Alles was keihard bevroren. Ook had men onderhoud op de baan uitgevoerd. Dat was op de eerste lange afdaling even opletten want hierdoor waren een paar bochten iets verlegd. Ook verse houtsnippers maakte het lastig sturen in een technische bocht. 1e ronde toch op 41:15 kunnen klokken.

Tijdens de 2e ronde had ik er ook flink de gang in maar dat werd dus ruw onderbroken door een zadel dat niet meer mee wilde werken.
Hoog tijd dus voor een nieuwe fiets, of wordt het toch oplappen van deze voor een jaartje?
Eens kijken wat de fietsenmaker te bieden heeft.

ATB + 32 = 263 km
7272

1 opmerking:

Marcel zei


March 8, 2010 at 9:48 am (Edit)

Pech Peter, zonder zadel valt niet te fietsen.
Wellicht een goede reden om vanaf volgende week maar de racefiets te pakken.
Ik weet nog wel een leuk groepje om samen te rijden.
Gisteren 70 km weggetrapt in heerlijk weer.
wel goed ingepakt

Reply



Martin

March 8, 2010 at 10:20 pm (Edit)

Wat een pech. Dat wordt echt een nieuwe fiets Peter. Je verdient het!

Reply



Gert

March 19, 2010 at 11:21 am (Edit)

Komt me bekend voor… had je al niet een keer eerder dat je zadelklem het begaf? Of was dat een andere webfietser?