zondag 28 februari 2010

Wind, windstoten en veel regen

Weer Vandaag trekt een actieve storing over Nederland. Er valt veel regen en de wind gaat toenemen. Lokaal kan 20 millimeter regen vallen.
De wind is eerst matig tot lokaal vrij krachtig uit het zuidoosten tot oosten.Geleidelijk neemt de wind toe en draait naar het westen.

Toen ik vanmorgen wakker werd hoorde ik de vogeltje fluiten. Dat gaf me goede hoop. Hadden de weermannen het fout? Een blik uit het raam leerde dat Piet Paulusma en consorten het toch aan het rechte eind hadden. En die vogeltjes? Die zijn gewoon optimistisch. Bijna voorjaar, geen sneeuw meer.
Maar dit weer trok wel een streep door mijn fiets plannen voor vanmorgen. Om al te starten in de regen,  daar ben ik geen voorstander van. Als ik me van te voren heb in geschreven voor een tocht en het regent dan is het helaas zo, maar om nu zo koud de regen in te rijden. Nee bedankt.

BuienradarPlan B dan maar. Ik heb nog een werkeloze cross-trainer staan in de slaapkamer. TV op de Olympische spelen en stampen maar, een uur lang. Af en toe een tussen sprintje samen met de dames cross- country 30 km. Dan even helemaal recht op.

Zo genoeg gezweet vandaag. Volgend weekend maar weer naar buiten. Bevalt me veel beter.

1 opmerking:

Leo zei

March 1, 2010 at 10:15 am (Edit)

Peter ik kon het niet laten maar dat resulteerde in een nat pak.
Theo had me ook nog eens flink gesloopt, ik had me dag niet.

Gr Leo