donderdag 18 augustus 2011

Warming-up in de Dordogne.


Alles moest even omschakelen naar de vakantie-stemming. Na een autoreis van meer dan 1000 km arriveerden we op camping “Le Gibanel” in de Dordogne, nabij Argentat. Ook het weer moest nog even wennen want het was bewolkt en van tijd tot tijd viel er een klein buitje. Hmm, we waren de herfst in Nederland toch ontvlucht? Gelukkig wordt het steeds beter en terwijl ik dit typ hebben we net een dag van rond de 33 graden gehad.

Gisteren ben ik dan ook op tijd op de mountainbike gestapt om de omgeving te verkennen. De receptionist had me een kaart met wandel en fietsroutes in de buurt gegeven en de route het dichts bij de camping was volgens hem “tres difficile”. Nou dat moeten we nog eens zien. Volgens de kaart was de route niet lang, 8km maar wel met het nodige hoogteverschil. Dat bleek gelijk al, gelijk na het verlaten van de camping kroop de weg omhoog. Nadat ik de start van de route gevonden had bleek dat de moeilijkheid in ieder geval ook in de klim kilometers zat. Vrij steil tussen de stenen en boomwortels moest ik omhoog. Ook de tempratuur was een geduchte tegenstander. Want na een paar honderd meter klimmen droop het zweet al uit m’n helm. Onderweg had ik nog mooi uitzicht op het kasteel bij de camping. Eenmaal boven begon het echte werk. Dalen. Een smal wandelpad met veel los liggende keien en hier een daar een boomstammetje. Gelukkig werd wel aangegeven waar het “gevaarlijk” werd. Kon ik extra goed opletten en behoudend over het obstakel heen sturen. Beneden had ik kramp in m’n vingers van het remmen.

De route ging nu verder over een asfalt weg langs het meer. Helaas niet zo spannend meer. Terug bij het startpunt besloot ik nog maar een rondje te doen, maar na de 2e klim en 2e afdaling besloot ik niet via de asfalt weg maar de zelfde weg terug te nemen. De lastige afdaling werd nu een hele moeilijke klim. Op het kleinste tandwieltje voor kon ik net aan boven komen, met hier en daar een stukje “wandelen”. De klim werd nu afdaling en was een “eitje”. Wel hier en daar bij remmen maar goed te doen.

Met bijna 20 km op de teller en flink wat hoogte meters in de benen ben ik goed opgewarmd voor de rest van de vakantie. Eens kijken of ik morgen een grotere route kan maken.

Geen opmerkingen: