zondag 14 februari 2010

Mountainbikecircuit gesloten

WTF?
Bij het opsturen van het ATB-circuit in Schoorl wezen 2 MTB-ers me op het volgende plakkaat:
Mountainbike circuit gesloten op 14-2-2010
Van 10:00 tot 15:00 uur
Ivm hardloopwedstrijd Groet Uit Schoorl
.

Wat is dat nu, omdat er toevallig een paar duizend man willen hardlopen mogen wij niet mountainbiken?
Gelukkig las ik nog net in hele kleine lettertjes: Geldt niet voor Peter ;-)
Ik mocht dus wel het parkoers op.
Met gevaar voor eigen leven was ik helemaal met de auto naar Schoorl wezen glijden, en dan zou ik niet mogen fietsen?
De hardloopwedstrijd zou over de fietspaden gaan die het ATB-parkoers kruisen. Een beetje oppassen en dan zou het wel lukken volgens mij. Hardlopen en fietsen in hetzelfde natuurgebied kan best.

Vol goede moed ging ik dus van start. Het sneeuwde heel zachtjes en overal lag een heel dun laagje wit op de keihard bevroren ondergrond. Gelijk tijdens de eerste klim ondervond ik de gladheid. Het achterwiel slipte door, maar door de druk op het achterwiel goed te verdelen kwam ik wel boven. De afdaling was lastiger. De bevroren ondergrond was glad. Stevig remmen was er niet bij. Behoedzaam heb ik de afdalingen maar met de remmen in geknepen genomen, ipv de fiets laten lopen en pas op het eind vol de remmen in te knijpen.
Tijdens het eerste rondje liep alles prima. Af en toe voelde je dat de fiets even tegen sputterde maar door even te laten weten wie “in controll” was kwam ik toch alle bochten door. Op 1 na, hier gleed ik (tot 2 maal toe) recht door, door het kreupelhout, om vervolgens verderop het pad weer op te schieten.
1e ronde in 42:56. Niet slecht, ondanks dat ik de afdalingen erg voorzichtig genomen heb.

Tijdens de 2e ronde had ik wel last van de hardlopers. Het stuk fietspad in het parkoers werd nu bevolkt door honderden hardlopers. Met respect voor de hardlopers ben ik in de berm gaan lopen. Er kwam maar geen eind aan de stroom lopers. Hierdoor dus geen ronde tijd kunnen klokken.

Ondanks de gladheid en de hardlopers toch nog lekker gefietst. De fietst hield zich prima. Na het rondje van vorige week, het zadel voorzien van een nieuwe bout en de versnelling afgesteld. Al blijft het behelpen met die versleten onderdelen.

ATB + 36 = 231 km
7240

1 opmerking:

Marcel zei


February 15, 2010 at 8:57 am (Edit)

Staaltje van burgelijke ongehoorzaamheid.
Had ik niet verwacht van jou.

Reply



bikermanfons

February 16, 2010 at 9:23 pm (Edit)

Dapper hoor, tussen al die hardlopers. En met de kwaliteit van jouw fiets zal het wel meevallen gezien de tijd van de eerste ronde. grtzz

Reply



Gert

February 19, 2010 at 9:52 pm (Edit)

Haha! Volgens mij schreef je een jaar geleden ook iets dergelijks, over afgesloten parcours ivm hardlopen…

Ik heb dit jaar nog geen meter gefiets! Nou ja, fiets wel 80km per week naar mijn werk, maar nog geen racefiets of mtb gezien dit jaar.

groet, Gert