zondag 7 februari 2010

Op een oude fiets moet je het leren

Maar ja, inmiddels ken ik het kunstje wel. Die oude fiets is aan vervanging toe, want deze oude bok lust wel een groen blaadje….

Giant XTC SE2
Genoeg dubbelzinnigheid. Mijn Giant XTC SE2 mountainbike loopt al bijna tegen de leeftijd van 7 jaar aan. En met een dikke 7000 echte ATB km’s op de teller begint alles aan vervanging toe te raken.
Het achterwiel is slecht, de slagen kan de fietsenmaker er niet meer goed uit krijgen, ruimte op de pendalen, remhandels en voor derailleur. Ook is deze krom na een onschuldig valpartijtje tijdens NH-mooiste.
Ketting en tandwielen moeten nodig vervangen worden en vandaag vloog mijn zadel weer steeds los. Vastzetten hielp maar even.

Genoeg frustraties dus tijdens het afraffelen van mijn rondje Schoorl.
42:27 en 43:38, dat moet toch veel sneller kunnen op een parkoers dat er piekfijn bij lag als vandaag?
In de koopgids van maandblad Fiets die afgelopen week op de mat dreunde zag ik een mooie Cube AMS Comp. En ook de Giant Anhem X3 waar ik al op test heb gereden staat hoog op mijn lijstje.
Nog maar even centjes tellen en dan maar eens langs de fietsenmaker want er moet toch wat gaan veranderen.

ATB + 32 = 195 km
7204

1 opmerking:

Martin zei


February 7, 2010 at 9:10 pm (Edit)

Je stapt dus over op een fully. Ben benieuwd wat het wordt.
Ennuh voor die tijden op Schoorl hoef je je niet te schamen hoor. Heel netjes.

Reply



Marcel

February 8, 2010 at 8:53 am (Edit)

Leren??
Je kan het toch al!!

Reply



GertN

February 8, 2010 at 2:19 pm (Edit)

Ik vind de Cube het mooist, maar je weet van de Giant in elk geval hoe hij rijdt.

Kan je misschien gebruik maken van een fietsenregeling van je werk?