zondag 29 mei 2011

om de kerk

Zeven maal om de kerk om precies te zijn, tijdens de recreantenwedstrijd van de Wielerronde van Uitgeest. Een thuiswedstrijd dus. Om 16:00 uur stonden er 20 man en 3 dames, allen inwoners van Uitgeest, gespannen aan de start, wachtend op het startschot van de voorzitter van de wieler comité.

Omdat de recreanten wedstrijd “maar” over 7 ronden gaat, is het altijd dringen aan de start. Ik kreeg m’n voet niet gelijk in de pedaal geklikt maar kon na de eerste bocht toch een heel aantal rijders weer terug halen. Na de tweede bocht kreeg je last van de wind, want waaien deed het vanmiddag stevig. Windkracht 6 volgens windfinder.com
En die wind had je echt vol tegen na de 3e bocht. Een lang stuk met rottige klinkers. De aansluiting met de kop groep van 9 man raakte ik hier kwijt. Al gingen ze niet heel hard ik kon het gat niet dicht rijden.

Net voor de 4e bocht gaat het wegdek weer over in asfalt. Nu kan je weer lekker aanzetten en volgt de finishlijn. In de 2e ronde kond ik weer aansluiting krijgen met de kopgroep, maar raakte dat toch even later kwijt. Ik reed nu op kop van de 2e groep, en al liet ik het tempo terug vallen, niemand na de kop over.

Het zelfde eigenlijk in de 3e ronde, ik op kop met een groep renners hijgend in mijn nek. Casper nam nu over tegen wind in en reed het gat met de kopgroep bijna dicht, maar dit koste hem wel veel kracht. Met de wind in de rug kwam Kees nog even langszij maar voor de 3e bocht kon ik toch weer langs hem om de groep te controleren.

Tegen wind in tijdens de 4e ronde waarschuwde Ad achter ons op een valpartij in de kopgroep voor ons. Door naar links te sturen konden we er langs en zagen 2 renners op de grond liggen. Het bleken Martin Huisman en Koen van Egmond te zijn. Het zag er naar uit.
Terwijl de longen branden in mijn lijf moesten wij verder. Stoempend tegen wind in, door de bocht en dan weer een stuk met de wind in de rug.

Tegen wind in werd er nog steeds niet over genomen maar toen er in de laatste ronde wel 2 man langs kwam nam ik me voor hiervan te profiteren en me te sparen voor de sprint naar de finish streep.

Net voor de laatste bocht nam ik de kop over en kon sprintend als 1e van de 2e groep over de finish komen. Dit bleek uiteindelijk de 6e plek te zijn. Nummer 1 tot en met 5 kregen een enveloppe met inhoud, maar voor alle finalisten lag er een krentenbrood klaar. De eigenlijke hoofdprijs dus.

Op de finish werd Ad van Egmond nog getorpedeerd door Stefan Winter. Dus nog twee man tegen de grond. Al viel de schade hier gelukkig mee. Een ambulance was helaas wel nodig voor Martin Huisman. Wat hij precies had weet ik niet. In ieder geval sterkte Martin. Hopelijk valt het allemaal mee.

De einduitslag was als volgt:
Bij de heren;
1 Sjoerd Twaalfhoven,
2 Ruud van Egmond,
3 Harm Twaalfhoven,
4 Mark Andringa
5 Rene Lommers
6 Peter de Jeu
7 Paul Gooijer
8 Jan Schoenmaker
9 Hildo Vader
10 Christiaan van Goethem
En bij de dames:
1. Karin Flierman
2. Nancy Molenaar
3. Bonnie de Vries.
Alle foto's op http://picasaweb.google.com/Pedorie/WielerrondeUitgeest2011

2 opmerkingen:

Marcel zei

Met Martin valt het mee, niets gebroken gelukkig, maar wel moest de binnekant van zijn mond gehecht worden.
Als hij dit leest, beterschap

Peter zei

van de hyve pagina van Koen:

daar lig je dan op staat, je ziet dat je armen, heup en knie helemaal open liggen.. als toetje nog een hersenschudding... Is dit het leven van een wielrennen na koers te hebben gereden in je eigen dorp ?? Voorlopig in de lappenmand....

sterkte Koen