maandag 5 december 2011

laatste keer naar 't Twiske?

Ik las op het forum dat het de laatste keer was dat we gistermorgen in ’t Twiske mochten strijden voor de RaboTop eer. Waarom stond er niet bij, maar de 3 maal dat ik hier een wedstrijd gereden heb vond ik het toch altijd wel een leuk parkoers. Soms wat nat (vorig jaar) maar wel leuk afwisselend en uitdagend.

Ook dit jaar stonden de lintjes net weer anders dan vorig jaar en hadden de parkoersbouwers bedacht om nu ook de trap in het parkoers op te nemen. En niet naar beneden, nee omhoog! Je kon ook er langs fietsen maar dan maakte je veel meer meters, dus traplopen met de fiets op je nek was sneller. Maar sloopt je wel. Na de trap moest ik toch even de benen iets rust geven. Gelukkig kon dat want er volgde een stukje singletrack waar toch niet ingehaald kon worden.

Maar eerst terug naar de start om 10:00 uur. Ik mocht redelijk vooraan staan vanwege mijn klassering. Ik had een goede start en kwam ook redelijk de eerste bocht door. De bocht daarop kon ik het gat dicht houden en net voor we de single tracks op doken kon ik net nog een mannetje pakken.

Met de toppers voor me en hete adem in mijn nek maakte ik mijn rondjes. In de tweede ronde kostte een verkeerd ingesneden bocht me een plekje maar dat kon ik verderop weer goed maken.

Helaas kwam in de derde ronde die zelfde man me weer voorbij en met hem nog een ander. Balen, Maar die laatste dacht ik nog terug te kunnen pakken. Hij gooide echter de deur dicht en zag ik hem niet meer terug. Wel stond die eerste man later langs de kant met een “chain suck”. Mooi toch weer een plekkie opgeschoven.

De laatste 2 ronden gingen me zwaar af. Op de single tracks hield ik bewust wat in en voelde dan de hete adem van de mannen achter me in mijn nek, maar doordat ik op de open stukken flink aanzette kwam men er toch niet langs. :-p Ook het laatste stukje naar de finish bestond uit een single track en dan een open stuk naar de streep. Om niet net op de streep ingehaald te worden zette ik die laatste meters dus nog even een sprintje in en kwam zo als 8e over de lijn. En de man achter me? Die had de bel voor de laatste ronde niet gehoord en reageerde daarom niet op mijn eindsprint. (hij had ook geen kans gemaakt natuurlijk)
8e plek! Nog niet zo hoog geëindigd dit jaar. Zit dus nog steeds progressie in. Over 2 weken de laatste ronde in Enkhuizen. Ik hoop natuurlijk op afgeladen tribunes en spandoeken. ;-)

atb + 29 km

Geen opmerkingen: