zondag 22 april 2012

fietsweekend

Dit weekend stond helemaal in het teken van de fiets. Het begon vrijdagavond al. Broer Daan was jarig en Jessica had iedereen gevraagd in sportkleding te komen. Uiteraard kwam ik in de bolletjestrui taart eten en een paar biertjes happen.

Daardoor was het de volgende ochtend moeilijk opstaan om me vol overgave op de ronde van NoordHolland te gooien. Gelukkig meldde al mn fietsmaatjes zich af vanwege de vele neerslag zodat ik me nog een keertje kon omkeren in bed. Een uurtje later nog eens uit het raam gekeken en omdat het droog was (ook volgens buienradar) toch maar op de racefiets gestapt. Ik kreeg niemand nog zo gek om mee te gaan dus maar alleen Noord Holland gerond. Helaas begon het in Egmond al weer te regenen zodat ik even later in Bergen bij de splitsing maar voor de 110 km koos. Maar het regende niet de hele ochtend! Ik heb zelfs stukken gehad waar het asfalt helemaal droog was. Hier was opmerkelijk genoeg geen druppel gevallen. En ook al was de wind stevig vanuit het zuid westen ik heb toch een lekker rondje gefietst. Alles moest na afloop, inclusief fiets wel gelijk in bad.

Ondanks dat ik zaterdag al 110 km in de benen had, was ik 's avonds toch present op de spinning marathon bij Sportplan Uitgeest. Voor de hartstichting werd er van 22:00 tot 24:00 uur voluit gespind. En wat ging ik hard/t. Ik was net zo nat als na de ronde van Noord Holland maar nu van het zweet. De benen vonden het niet zo'n geslaagd idee en hadden dan ook moeite om het programma volledig mee te doen. (of kwam dat door de chaotische uitleg van spininstructrice Margje). Na afloop in de Sportschool nog even staan napraten over dit leuke evenement en daar werd nu voor de verandering eens iets anders geschonken dan AA en mineraalwater.

Zondagochtend ging helaas de wekker weer erg vroeg. Dit maal omdat ik assistentie zou verlenen tijdens de nationale BMX wedstrijd in Heiloo. En ook al zat ik de hele dag niet op de fiets de benen voelde wel als lood door al dat gestaan.

En om het fietsweekend in stijl te kunnen afsluiten met de beentjes omhoog een Kazak Luik Bastenaken Luik zien winnen. Ook al was die Italiaan er dichtbij.

Geen opmerkingen: