maandag 3 december 2012

Bakkum

Ondanks het slechte weer van zondagochtend ben ik toch op de fiets gestapt voor een rondje door de duinen. Fietsmaat L. belde af want het was hem te slecht. Klopt dat was het ook. Nog voor ik in duin was kreeg ik een hagelbui over me heen. Ik twijfelde of ik zou omkeren, maar goed ik was nu toch al nat.

In duin was het ook nat, en dus behoorlijk modderig. Niet gestart met het gebruikelijke rondje, maar direct door dieper het duin in waar de grond meestal droger is. Meestal, want door alle dorre bladeren op de duingrond kon het vele regenwater nu ook slecht weg.

Via de Kruisberg, even klimmen, richting Bakkum gereden om eens de tracks ten noorden van de Zeeweg te verkennen. Al direct zag ik 2 rijders die een pad omhoog kozen. Het mulle zandpad was nu redelijk goed te berijden, maar boven bleek dat het vervolg van de route verboden gebied was voor fietsers. Jammer want het zag er uitdagend uit. Toch maar omgekeerd.

Verderop wat andere tracks gevonden. Een snelle met zelfs een klein hoogte verschilletje er in heb ik een paar keer onder de wielen gehad. Leuk.

Verderop nog een paar tracks gevolgd, maar onderweg blokkeerde een Schotse Hooglander me de weg. Met de fiets op de nek door de struiken om het beest heen gelopen. Ze zijn toch wel groot en geven weinig mee, al doen ze weinig kwaad.
Rond half elf via camping Bakkum de uitgang opgezocht en toen snel terug naar huis. Door de natte handschoenen begonnen m'n handen al bevriezings verschijnselen te vertonen. Probeer dan je schoenveters nog maar eens los te krijgen.

Atb + 43 km

de route: www.brytonsport.com/mapTrackView/3?id=1811325

2 opmerkingen:

Martin Kool zei

brrrrr koud! Wel weer helemaal op je retour he!! Goed hoor.

Marcel zei

Ik had het bekende rondje afgelegd.
Nier 1 maar 3 hagelbuien!!
Koud he!!