maandag 7 januari 2013

over de heide

Vijftig tinten grijs in de lucht volgens de weerman op de radio. Volgens mij moet ie een ander boek gaan lezen of een andere baan zoeken want hier in het Gooi was het een stralende zonnige winterdag. Of misschien wel een lente dag want met 10 graden op de thermometer voelde het niet echt winters aan.

Ik was er alleen op uit getrokken om de bossen en heide in het Gooi te verkennen daar mijn “gids” een tennistoernooi had. De kaart bestudeerd en met de ervaring van vorige week in het hoofd had ik er wel vertrouwen in dat ik op de hei zou aankomen. Uiteraard is dat gelukt. Onderweg ook wat leuke paadjes door het bos ontdekt en toen vol gas over de heide.

Helaas was ik daar niet alleen. Heel veel wandelaar en bijna net zo veel loslopende honden. Goed oppassen dus en voorzichtig en stapvoets wandelaars met kinderen passeren.

Na zo’n 2 uur crossen op de heide en door de bossen waarbij ik gewoon leuke paadjes volgde en af en toe zomaar op een verdwaalde heuvel stuitte besloot ik weer terug richting Muiderberg te fietsen. Ik was inmiddels in Hilversum beland volgens de plaatsnaambordjes. Dus eerst de rode fietsbordjes richting Bussum gevolgd maar toen ik een bekend stukje fietspad in het oog kreeg dit maar gevolgd. Slingeren door het bos fietst toch een stuk leuker dan op een saai fietspad naast de doorgaande weg.

Met 50 km op de teller belande ik weer netjes in Muiderberg waar ik nog even langs het tennistoernooi fietste. Ouder/kind toernooi; moeders wordt bijna door zoonlief van de baan gemept. Lol

de route op www.brytonsport.com
ATB + 50 km

Geen opmerkingen: