zondag 6 maart 2011

Kilometers maken.

Ter voorbereiding op de AmstelGoldrace, welke al half April op de kalender staat, dient er toch wel kilometers gemaakt te worden op de racefiets. Omdat ik het ’s morgens nog te koud vind om op de racefiets naar het werk te gaan (het bed zo warm is, en de auto zit zo lekker) moest ik er toch vanmorgen aan geloven.

De racefiets uit de schuur, banden even checken en dan naar de Populierenlaan. Daar stond al 2 man klaar, maar helaas kwam daar naast mij nog maar 1 sportieveling bij. De rest vond het te koud, te vroeg, was niet lekker, had gisteren een feestje, en verzin nog maar een smoes.

Helemaal ongelijk kon ik de thuisblijvers niet geven, want er stond een fris windje uit het noorden.

En voor een rondje langs de 3 molens hadden we die wind eerst tegen. Dat is eigenlijk ook het slimste om tegen wind in te beginnen, want anders valt dat laatste stuk zo tegen.

En met z’n vieren fietsen is wel zo lekker, want dan kan je nog eens op het 2e wiel gaan zitten. Kan, want er zijn bikkels onder ons die gewoon alles op kop rijden.
Na 57 kilometers waren we weer terug in Uitgeest. Moe maar voldaan en vooral trek in koffie en een boterham.

Volgende week nog maar een rondje, want zoals ik al naar 1 van de thuisblijvers SMS-tje, de Keutenberg is steil!

Race + 57 km

Geen opmerkingen: