maandag 4 april 2011

koppie doen

(= West Fries voor een kopje koffie drinken)
Zondagochtend stond het Kopje van Bloemendaal op het programma, althans dat hoorde ik toen ik me om 9 uur meldde op de hoek van de Populierenlaan, het verzamelpunt elke zondag voor een pittige fietstocht.
Omdat de weersverwachtingen voor de zondag minder waren dan die voor de zaterdag hadden een aantal vaste deelnemers vrijdagmiddag al besloten om zaterdags te gaan fietsen. Helemaal nergens voor nodig want het was prima weer met weinig wind. Hierdoor stond er zondagochtend een groep van 10 renners te popelen om te vertrekken.
3 man ging naar Purmerend terwijl de rest in zuidwaartse richting vertrok.
Via Heemskerk en Beverwijk naar de sluizen van IJmuiden, een weinig inspirerend begin van de tocht met veel stoplichten, maar bijna onvermijdelijk als je naar Bloemendaal en omgeving wilt.

Na IJmuiden wordt het beter, je rijdt dan lekker rustig aan de rand van het duin. Ter hoogte van Santpoort maakte onze trouwe kopman René een navigatie “fout” waardoor we in de Kennemerduinen terecht kwamen. Heel vervelend was dat niet want de omgeving was prachtig. Een duinreservaat 20 km van het “onze” en zo verschillend. Opmerkelijk gewoon. Het enige was dat we hierdoor het Kopje van Bloemendaal mistten.
Om dit verlies goed te maken hebben we maar twee koppies gedaan in Zandvoort ;-) , op het terras bij eetcafe Boomerang. Want waar vind je dat nog, 2 kopjes koffie en een appelpuntje voor € 4,50

Op de terugweg zijn we via Overveen toch in Bloemendaal terecht gekomen zodat we als nog het Kopje van Bloemendaal konden ronden.
Terwijl René en ik om de bergpunten streden moest Casper toch lossen uit ons wiel. En op verzoek van Benno deden we de afdaling over de klinkertjes rustig aan, want op een bezoekje aan het Rode Kruis in Beverwijk zit niemand te wachten.

In Velsen-Noord stelde René voor om via de Aagtendijk terug te fietsen, dus om het wielerparcours van BRC om. Door de polder, langs Busch en Dam en via de Lagendijk kwamen we om 12:30 weer terug in Uitgeest.

Goed voor 80 km op te teller. Helaas werkte de GPS registratie op mijn telefoon niet. 2x het startknopje ingedrukt. Totale route was 2 seconden volgens de telefoon. Jammer.

3 opmerkingen:

Marcel zei

Je had toch weer gelijk met het weer, wij ( Kees, Raymond en ik) hadden redelijk veel wind zaterdag, maar wel warm.
Met de conditie zit het wel goed voor de AGR.
Bij mij begon de navigatie pas op de terugweg, heel vreemd!

Jorg zei

Voor die registratie maak je zeker ook gebruik van de mapmyride App? Klinkt namelijk erg herkenbaar. Mijn iPhone log-de ook al niets.

gr,

Peter zei

@Jorg
Nee ik gebruik B.ICycle op mijn Android maar ws "dikke vingers" gehad en 2 maal op start gedrukt.