maandag 25 april 2011

Paasraces

Elk jaar met Pasen wordt er in de duinen op het circuit van Zandvoort geracet. Dit jaar had ik m’n eigen Paasraces in de duinen maar dan zo’n tiental kilometers noordwaarts. Niet dat ik zo’n prachtige beker of grote som geld kon winnen, nee gewoon voor m’n eigen gerief en zonder tegenstanders.

En ondanks dat ik al vroeg (voor mijn doen) in duin was, was het er al opvallend druk. Veel hardlopers maakte hun rondje, maar ook al wandelaars die verschikt opkeken als ik heel rustig passeerde. Een dame schrok zich echt rot want die dacht dat de Hooglander koe die ze net gepasseerd was achter haar aan kwam. “Nee ik ben het maar”, riep ik verontschuldigend. Gelukkig kon ze er om lachen. Misschien moet ik toch maar een belletje kopen, al reageert men daar ook niet altijd even vriendelijk op.

Het blijft lastig om zo’n mooi natuurgebied te moeten delen met verschillende doelgroepen, en wij mountainbikers delven toch altijd het onderspit. Waarom? Vanwege die paar aso’s? Die heb je toch ook tussen de wandelaars?

Maar goed, ik heb 2 route pijltjes gevolgd en da anderhalf uur trappen had ik het wel weer gehad. Inmiddels was het half elf en dus moeten wij mountainbikes van de onverharde paden, en daar houden we ons dan maar aan. Al blijft het een vreemde regeling.

Snel naar huis voor een lekker bakkie koffie in de tuin en dan en verfrissende douche.

Atb + 42 km
1210
Klik hier voor de route.

Geen opmerkingen: