vrijdag 16 september 2011

papa


“je wordt ouder papa, geef 't maar toe.”
“je kunt hard fietsen maar wordt eerder moe.”
“je wordt ouder papa”.

tekst: P. Koelewijn

De jeugd heeft de toekomst, maar het is zo confronterend als je zoon of dochter plotseling sneller is dan je zelf tijdens de tijdrit of op de schaats. Zelf zal ik die confrontatie niet snel meemaken want ambities in de wielersport heeft mijn kroost (nog) niet. En voetballen of schaatsen zijn niet mijn sporten.
Hidde en Ruud zijn al tijden sneller dan paps, maar nu hebben Robin en Nancy ook vaders voorbij gereden tijdens de laatste tijdrit. Sterkte Henk en Kees. ;-)

De opkomst tijdens de laatste tijdrit van het seizoen was prima. 18 man/vrouw stond aan de start op deze winderige woensdagavond voor één rondje van ruim 7 km tegen de klok..

De uitslag was niet heel verrassend, de leiders in het klassement verstevigden hun positie en Jack, Ruud en ik konden een eindprijsje uitzoeken van de hoedenplank in de auto van Leo. En voor de dagprijzen mocht iedereen iets uitzoeken. Wederom begon Jack, gevolgd door Jan Dirk, Ruud, Benno en ik.

Verrassend was wel dat Marcel "stayerend" achter een brommer toch 0,22 seconden langzamer was dan neefje Raymond. Dat moet oom Marcel nog lang horen vrees ik.

Leo en Lida bedankt voor het organiseren, regelen van prijzen, vegen van de bochten en geven van de training. Tot volgend jaar.

Uitslagen vind je hier: tijdrit 14-9
Eindklassement: klassement 2011
Foto's: tijdrit 14-9

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Correctie,ik heb niet gestayerd, hoogstens 10 meter laten meezuigen, daarna was de afstand op de brommer te veel om er voordeel van te hebben. Kan je dat svp aanpassen op je blog?

Marcel zei

De foto is duidelijk, ik ben niet aan het stayeren

Henk zei

En bedankt Peter! Wrijf het er nog maar lekker in! Volgend jaar maar een aparte seniorencompetitie opstarten denk ik, samen met Ad en Kees.