maandag 19 september 2011

MergelHeuvelland2daagse

Al 27 jaar wordt er half september in Zuid-Limburg een 2 daagse toertocht georganiseerd. De opzet was ooit, 1 dag op de racefiets 160 km fietsen en 1 dag op de mountainbike voor 70 km onverhard. Tegenwoordig kan je zelf beslissen wat je doet, 2 dagen op de MTB of maar 1 dag fietsen.

Ik had dit jaar gekozen om beide dagen 70 km op de mountainbike te rijden. Dus zaterdagochtend vroeg vertrokken uit Uitgeest, fiets en tent achterin. Klaar voor 2 dagen klimmen op de MTB.

In tegenstelling met de rest van Nederland was het in Zuid Limburg wel droog en zonnig en was het dus niet erg dat ik de mouwstukken thuis had laten liggen. Die had ik toch niet nodig.

De MTB route ging gelijk de Voerstreek in en onze Zuiderburen trakteerde ons op mooie klimmetjes, technische afdalingen en een schitterende omgeving. Sommige klimmen waren iets te steil zodat en mase gelopen moest worden, maar ook dat hoort er bij.

Onderweg werden we door de organisatie netjes voorzien van een “natje en een droogje”. Grote bergen koeken, vers fruit en liters water of sportdrank. Al was het bij de eerste stempelpost, een gecombineerde voor dikke en dunnen banden, erg druk.

Na iets meer dan 4 uur fietsen, en met 75 km op te teller was ik terug waar ik begon, dus bij de feesttent in Libeek en kon ik mezelf trakteren op een wel verdient broodje hamburger en een koud glas bier. Lekker. Daarna even douchen en naar de camping om m’n tent op te zetten.

Geen opmerkingen: