zondag 29 januari 2012

Bacchus in de benen?

Ondanks dat ik gisterochtend ook gemountainbiked had, en ’s avonds lekker heb staan swingen op een geweldig feest van mijn goede vrienden, stond ik vanmorgen toch om kwart over acht naast m’n krib. Zelfs mijn dementerende kat op leeftijd hield haar bek nog dicht, dus ook daar lag het niet aan.

Nee het mooie droog vriezende weer, in combinatie met een leuke MTB toertocht dreven me mijn bedje uit. En ondanks de drank van de vorige avond voelde het hoofd prima. Dus snel naar het wielerstation in Alkmaar waar de start van de MTB toertocht was.
Het “startschot” was al gevallen dus kon ik gelijk doorrijden over de startstreep. Dat scheelde weer koukleumen.

Eerst even over wat boerenerven en paadjes maar daarna de Egmondse duinen in. Hier en daar lag wat ijs op een enkele plas, en ook wat sporen waren bevroren. Maar eigenlijk had je weinig last van de vorst of de kou.

Het fietsen ging lekker, geen zware benen. Ook alle klimmetjes op het parkoers van Schoorl waar we inmiddels op beland waren liepen lekker. Echter toen ik op de “Zwarte Blink” voor naar het middenblad wilde schakelen weigerde de derailleur dienst. “Hmm, wat is dat nu?” Nu moesten de benen toch echt aan de bak om fietsend boven te kunnen komen. Helaas reed er net iemand in mijn spoor en moest ik gedwongen afstappen :-((

Bij Hargen aan Zee werden we het strand opgestuurd. Met een matige zuid-ooster tegen was het goed te doen hoor. Al pikte ik wel aan bij een langs stormend treintje. Het tempo vloog omhoog naar de 34km/uur. Gaat lekker jongens!
Al snel kwam de eerste strandopgang van Bergen in zicht en mochten we weer het ATB-parkoers op voor de laatste kilometers onverhard. Ik vloog gewoon langs de langzamere deelnemers.

De klim naar “de Nok” was wel een aanslag op de bovenbenen. De voor-derailleur had nog steeds geen zin en met achter de ketting op de 28 kwam ik met brandende benen boven. Auw.

Nog even “downhillen” en daarna over het asfalt terug naar Alkmaar. En Bacchus? Van hem heb ik geen last meer gehad ;-)

Atb + 39 km.

1 opmerking:

ww.rosaalba.nl zei

van daar de uitdruking: "klap op je bacchus"? :-)