zondag 15 januari 2012

knallen op Schoorl

Vanmorgen weer eens ingeklokt op Schoorl. Na de verbouwing van het circuit (wanneer begint Staatsbosbeheer eigenlijk met het opruimen van de brandschade en het maken van de zandverstuiving?) komt er een My-Laps registratie op het circuit. Kunnen we onze stopwatch op het stuur eindelijk eens ijken.

Fietsmaatje A. had vanmorgen geen zin dus in plaats van gezellig keuvelend onze onverharde kilometers te maken kon nu weer eens de gas handle helemaal open. En ook het parkoers lag er super bij. Alles was hard en in de bochten had je goed grib.

Vanmorgen stond ik al vroeg naast mn bed, dus op het parkoers had ik nog geen last van de toertocht rijders. Er stond een toertocht gepland van Alkmaar naar Den Helder. Leuk, maar dan ben je in Den Helder en dan? Je auto / transport staat nog bij de wielerbaan in Alkmaar. Terug fietsen of met de MTB in de trein? Ik zie dat niet zitten.

Voor mij dus vanmorgen 2 rondjes op het parkoers van Schoorl. En het ging lekker!!
De bochten liepen goed. De bovenbenen protesteerden niet tijdens de steile klimmetjes. En de enkele iets langzamere rijders die ik tegen kwam gingen gelijk aan de kant toen ik kwam aan stuiven. Bedankt.

Dit alles resulteerde in een nieuw PR. 37:32. En ik had het nog niet eens door. Uit het hoofd wist ik mn eigen PR van afgelopen september niet meer. Ja één seconden onder een volle minuut… Hier had ik nu dus zomaar 27 seconden afgesnoept! Kan het bijna nog steeds niet geloven.

Ook de 2e ronde ging lekker. Al waren wel de toertocht rijders op het parkoers gearriveerd, dus af en toe een treintje met renners in halen. Na de kuil kon ik de klok stil zetten op 38:46. Ook niet slecht.

LEKKER gefietst !

Atb + 32 km

Geen opmerkingen: