zondag 10 januari 2010

Chaos in het verkeer

Image_199
De sneeuwval woensdagmiddag in het westen heeft bijna de hele provincie lam gelegd.Zo probeerde ik gistermiddag al een uurtje eerder dan normaal met de auto van Amsterdam naar Uitgeest te komen.Alle uitvalswegen richting snelweg stonden al vast dus koos ik de ontsnappingsroute via de hempont. Dat ging nog redelijk goed. Om 17.00 uur was ik aan de overkant waarna de autorit richting huis kon beginnen. Echter de hoeveelheid verse sneeuw was enorm. Alle autobanden drukte dat samen tot een gladde massa met als gevolg dat als je gas gaf je banden draaide maar je niet vooruit kwam , of heel langzaam. Alles was spekglad. Vrachtwagen gleden langzaam in de berm waar ze helemaal niet meer uit kwamen en alles blokkeerde. Na 2 uur was ik al bijna 5 kilometer opgeschoven. Ik heb toen de auto een woonwijk in gereden en ben uitgestapt om de trein te pakken. Die reden namelijk wel. En kan ik nog een reis naar Vancouver winnen ook ;-)Een half uurtje later was ik thuis. Nog geen 30 km in 3,5 uur.

Donderdagmiddag in de lunchpauze op de fiets de auto gehaald. De fietspaden hier in de buurt waren goed, maar hoe dieper ik de Zaan in reed des te slechter werd de berijdbaarheid. Van schoon naar drap, naar witte sneeuw.Ook de autowegen waren hier nog slecht. De strooi- en sneeuwschuifploeg van gemeente Zaanstad is zeker nog met Kerstverlof. Fiets in de auto en terug naar huis om weer achter de pc te kruipen en te doen als of ik hard werk.
Toch nog even dik 15 km weggetrapt onder werktijd ;-)

1 opmerking:

GertN zei


January 8, 2010 at 11:46 am (Edit)

Het strand lijkt nu wel asfalt zo hard… Zou je toch niet eens een keer een strandrace gaan doen?

Reply



GertN

January 8, 2010 at 11:47 am (Edit)

Oh ja… Al gezien dat Marieke en Lars een Bloggersfietstocht organiseren?