zondag 24 januari 2010

Winterwonderland

Zijn jullie de sneeuw al zat? Ik niet hoor, al is het in het verkeer wat lastig soms. Maar lang leve de VPN tunnels. Dan hoef je helemaal de deur niet uit om te werken.
Vanmorgen was ik dus dan ook blij verrast met het verse pak sneeuw dat hier gevallen was. Gisterenavond sneeuwde het al maar nog niet zo fanatiek. Vanmorgen daar in tegen lag er zeker zo’n 10 tot 15 cm.
Omdat de toertocht in Alkmaar al af gelast was vanwege, zoals gisteren vóór de nieuwe sneeuwval op de website stond, de nog velen stukken waar het ijs niet weg is en de paden spekglad zijn, toog ik vanmorgen naar het Noord Hollands duingebied.
5 km fietsen en ik ben er. Het fietspad er naar toe was netjes schoongeborsteld, klasse gemeente Uitgeest. Maar in duin lag natuurlijk overal sneeuw.

Image_202

Leuk om een “First track” te maken, al was ik niet de enige op de MTB in het duin. Diverse single track waren prima te rijden. Gewoon spoor volgen. En zo kom je ook op plekken die ik nog niet kende of herkende. Leuk om te zien was dat de konijnen ook de single tracks volgen. Een konijn was mij voor geweest op een track die voor de rest enkel door MTB wordt bereden. Nu volgde ik de konijnpootjes door de verse sneeuw.

Na twee uur sneeuw happen begon de kou toch door mijn handschoenen en overschoenen te trekken, dus tijd om weer de bewoonde wereld op te zoeken. De doorgaande wegen in Catricum lagen nu vol smeltende drap en dat geeft zo’n vieze natte bruine streep op je rug. De wasmachine is er weer goed voor.

koe

ATB + 33 = 130
7139

1 opmerking:

Carbonfire zei


January 24, 2010 at 8:03 pm (Edit)

Mocht de Tourmalet nog besneeuwd zijn, dan heb jij vandaag een goede training gehad! Mooie foto’s ook

Reply



Marcel

January 25, 2010 at 9:08 am (Edit)

Van mij mag de sneeuw verdwijnen voor de zon.
Op naar de lente