donderdag 27 mei 2010

Volle bak

5 rondjes volle bak, in tweetallen kop over kop.
Leo legt uit
Dat was in 1 zin de uitleg die trainer Leo ons gaf voorafgaande aan de fietstraining in de PWN duinen bij Castricum.
Regende het gisteren in de zuidelijke helft van ons land, hier in Noord Holland was het de hele dag droog en dus kon er gewoon getraind worden. Zo’n 20 man/vrouw stond dan ook te trappelen om samen met Leo naar het duin te fietsen om hier eens lekker te trainen.
In duin reden we eerst met de groep een rondje, waarbij Leo bij elke kruising riep om op te letten en het punt in je interne GPS op te nemen.
Het rondje, zo’n 4,5 km lang volgens Ad, moest dus 5 maal gerond worden, waarbij je de laatste 500 meter mocht uitrijden.
Ik reed deze keer samen met Robin, junior bij BRC Kennemerland, en kon gelijk aan de bak. De eerste ronde kon ik Robin niet volgen waardoor Robin op me moest wachten.
De 2e ronde ging veel beter. Ik ging in het wiel van Robin zitten en had twee tandjes zwaarder dan de eerste ronde geschakeld. Nu kon ik wel volgen en zelfs over nemen. De 3e ronde ging helemaal super. We haalden zelfs andere teams in, die daar niet zo blij van werden.
Bij het uitrijden na ronde 3 greep trainer Leo in. Onze groepjes zouden te dicht op elkaar rijden, te gevaarlijk volgens Leo en hij liet ons wachten tot het groepje voor ons uit zicht was.
Prima, maar dat stil staan voelde je wel in de benen. Je kunt beter gewoon blijven trappen ipv stil te staan. Het eerste stuk van het 4e rondje ging moeizaam, maar later kwam ik wel weer in de flow. En ook de 5e ronde ging lekker.
Hierna werd een en ander geanalyseerd en geĆ«valueerd waarna het volgens Leo’s klokje alweer de hoogste tijd was om terug naar Uitgeest te fietsen. Ik had nog wel een rondje gewild want dat kon nog wel volgens mij, maar de meerderheid fietste achter Leo aan…

Klik hier voor de foto’s van Ad
En hier voor het rondje

Race + 38 km.

Geen opmerkingen: