donderdag 6 mei 2010

5 mei

Volgens trainer Leo een nationale feestdag. Mijn baas dacht daar anders over en er werd van mij verwacht dat ik gewoon zou komen werken.  Prima. Zolang de koffie gratis is. Op de fiets heen en weer naar Amsterdam. Terug eens een alternatieve route genomen (tip van broer Rob) via Westzaan om zo de werkzaamheden bij station Zaandam en in Wormerveer te mijden.
Om 19:00 uur stond er vanwege de nationale feestdag geen trainer bij het Cor Groenhonk te wachten, zodat we met 4 man zelf maar een rondje gingen fietsen. Ik had ’s middags langs de Nauernasche Vaart al gemerkt dat er een stevige Noordenwind stond, en zo bokste we eerst tegen wind in naar Alkmaar om langs Stompetoren naar de 3 molens van de Schermer te rijden.
Hier kregen we eindelijk de wind in de rug en reden zo door de Schermer via Driehuizen naar de brug bij de Woude. Vervolgens langs Markenbinnen naar Krommenie om hier langs het spoor terug te rijden naar Uitgeest.
Na Bus en Dam namen Benno en Henk de kop weer over waarbij Benno riep dat ie nog wat energie wilde verstoken, anders zou ie vannacht niet kunnen slapen. Eerst dacht ik, laat maar gaan. Maar bedacht me toen en moest flink moeite doen om het gat dicht te rijden, want Henk en Benno zaten ook niet stil. Zo reden we kop over kop in sneltreinvaart (36-37 km/uur) terug naar Uitgeest. Na even op Rene gewacht te hebben (hij kon geen aansluiting vinden in de sprint van Benno) namen we afscheid en ieder ging zijn kant op.

Geen opmerkingen: