dinsdag 25 mei 2010

Dirtjump

Al weer een week zonder regen. Niet dat IK het erg vind maar de duinen zijn inmiddels gort droog. (niet tegen de pyromaan van Schoorl vertellen hoor!)
Er valt haast niet te fietsen in de PWN of Schoorlse duinen, vandaar dat ik vanmorgen uitweek naar Spaarnwoude. Hier hoef je niet te komen in het regenseizoen als je zoals ik niet van plakkende, vieze modder houdt. Maar nu was het daar prima fietsen.
Het rondje is wel wat korter dan in Schoorl dus deed ik er 3 achter elkaar. Al met al is het wel een technisch rondje en moest ik de eerste ronde nog wel even wat voorzichtiger rijden. De nieuwe fiets reageert toch anders en ik wilde er niet gelijk afstuiteren. Het 2e rondje ging al beter en tijdens de 3e vloog ik weer omhoog en naar beneden.

Tijdens mijn adem pauze, voor de 2e serie van 3 rondjes las ik een aanplakbiljet van www.Bikeplanet.nl As. Zondag 30 mei wordt er een groot wielerexperience georganiseerd.
Ik zag die grote shovel wel rond rijden maar had er weinig aandacht aan geschonken. Na de 2e serie van 3 ronde toch even de jongens die naast de shovel aan het scheppen waren aangesproken. Ze bleken een Dirtjump traject aan het aanleggen te zijn voor komende zondag. Het moet de hoogste en langste jump van Nederland bevatten. Ik ben benieuwd.

Het 7e rondje was eigenlijk het toetje. Nog 1 maal langs dat steile klimmetje en die snelle afdaling. Ik zit steeds beter op m’n nieuwe fiets. Wie weet, doe ik zondag wel mee aan The Experience. 5 km op het asfalt en dan 4 km door het terrein. Met m’n nieuwe fiets moet dat kunnen.
(check mijn foto op de website van bikeplanet.nl !)

Geen opmerkingen: