zondag 10 februari 2013

having fun in the snow

Vanmorgen was het prettig wakker worden want een blik door de gordijnen naar buiten liet zien dat de wereld weer in het wit gehuld was.
Niet zo'n dikke witte deken als op de Gooise matras (heb ik van horen vertellen) maar genoeg om toch even leuk te kunnen spelen met de fiets.

Na voldoende brandstof tot me genomen te hebben, (je verbrand meer in de kou) trok ik m'n warme fietspakkie aan, inclusief overschoentjes en helmmutsje en sprong op mijn alu ros.
Op de weg begon de sneeuw al iets te smelten maar door naast de sporen te rijden bleef alles droog.

In duin was het weer vol op genieten met die verse sneeuw. Mooi hoor. Paden kiezen waar nog niemand gereden heeft en dan maar knallen.

Bekende en minder bekende paden vlogen knisperend onder mijn wielen door. Hier en daar een "bunny hop" over de boomstammetjes die onverlaten dwars over de paden gelegd hadden.
Maar dat maakt het fietsen in duin alleen maar leuker.

Na bijna 2 uur in de sneeuw rond gereden te hebben begonnen toch de teentjes wat koud te worden. De hoogste tijd om terug te gaan dus.

Maar de weg naar huis was niet prettig. De meeste sneeuw op het asfalt was veranderd in natte pap dat via mijn wielen opspatte tegen onderrug en billen.
Bah.

ATB + 38 km

het rondje: klik

Geen opmerkingen: