woensdag 20 juli 2011

sprinten 500 en 1500 meter

Vorige week werd deze sprinttijdrit uitgesteld vanwege het slechte weer, en ook nu zou het volgens buienradar nat en guur worden. Gelukkig zat buienradar er naast. We zagen de donkere wolken boven de Rijp hangen en het daar hard regen. De bui schoof langzaam in noordelijke richting op en kwam zodoende niet naar ons toe.

De wind was echter wel gedraaid want toen Leo de finishstreep aan het trekken was zouden we wind mee hebben op het “parkoers” Toen we startte hadden we de wind echt wel tegen. Nog geen kracht 4 maar toch tegen.

Na wat oefeningetjes om warm te worden begonnen we met de 500 meter. Omdat we 2 weken geleden al eens hierop getraind hadden wist ik wat me te wachten stond. Vanuit stilstand 500 meter sprinten valt vies tegen. Je benen lopen helemaal vol en de streep ligt dan nog zo’n 150 meter verder. Vol houden, op je tanden bijten en de pijn negeren. 46 sec. hoorde ik Leo klokken.

Na dat iedereen (9 man en 2 dames) de 500 meter afgeraffeld had reden we een stukje uit om ons daarna klaar te maken voor de 1500 meter. Dat is een vervelend lang stuk. Vanaf “onze” kruising, helemaal tot de Zuidervaart. Ik startte naar mijn idee te hard want na zo’n 700 meter stortte ik helemaal in. Het tempo liep snel terug. 36 km/uur ging ik nog maar. En wat is die finish nog ver. Om toch wat te proberen schakelde ik een tandje bij maar de snelheid bleef het zelfde. Gelukkig kwam de finish nu eindelijk in zich en kon ik de snelheid net tegen de 38 km/uur krijgen. Met een brandende luchtpijp kwam ik over de streep. Pijn is fijn zeggen ze dan. Nou ik weet het niet.

Nadat iedereen weer terug bij de start was maakte Leo de uitslagen bekend. De tijden van de 500 en 1500 werden bij elkaar geteld voor de einduitslag. Mijn 1500 meter was blijkbaar toch goed genoeg (2:25) want ik werd 4e achter Jack, Dirk-Jan en Ruud. Niet verkeerd dus.

Officiƫle uitslag: klik hier.
Klik hier voor de foto’s van Ad.

Geen opmerkingen: