zondag 3 juli 2011

strandweer ?

Vandaag was het niet echt strandweer, toch belandde ik op het strand vanmorgen.
Eigenlijk noodgedwongen, want ik had 2 rondjes Schoorl gepland maar was vergeten dat ik mn auto uitgeleend had.
Want op de fiets naar Schoorl, 1 of 2 rondjes parcours en dan weer terug, daar had ik niet genoeg tijd voor.
Ook nog andere prioriteiten op mn lijstje. ;-)

Omdat ik vanmorgen ook vrij laat wakker was, was er ook te weinig tijd voor een rondje door de duinen. Van de boswachter mag je na 10:30 niet meer met je mountainbike op de onverharde paden rijden.
Omdat het nog voor half elf was dat ik duin aan kwam kon ik volledig legaal (nou bijna dan, mijn horloge liep iets achter ;-) )onverhard naar Castricum aan Zee fietsen.
Daar ben ik het strand op gevlucht en met wind in de rug naar de pier van Wijk aan Zee gestoomd. Het strand was wisselend. Stukken knal hard en andere stukken zakte je gewoon tot je velg in het zand. Druk was het niet, af en toe een kite zeil en een surfkar ontwijkend kwam ik bij de pier.
Even ploegen door het mulle zand en toen over de verharde paden door het duin terug naar Uitgeest.
Volgende week maar weer naar Schoorl al heb ik toch wel lekker gereden.

Atb + 42 km

Geen opmerkingen: