maandag 11 juli 2011

Single track

Ik dacht dat ik alle single track’s in het duingebied tussen Castricum en Wijk aan Zee al wel kende. Maar gisterochtend stuitte ik wederom op een mooie. Helaas niet zo heel lang maar wel flink technisch. In het duingebied tussen Bergen en Wijk aan Zee mag je bijna overal onverhard fietsen mits er een pad is. Gevolg is dat je meestal op de wandelpaden door het duin heen kruist. Dat is vaak niet heel erg spannend want die zijn niet zo bochtig of steil. Zo is een single track een leuke afwisseling omdat deze vaak te smal zijn voor wandelaars, en juist wel technisch tussen de bomen door gaan. Er zijn er een aantal in duin en soms “ontstaat” er zomaar een nieuwe of ontdek je die spontaan.

Voor de kenners: deze ligt als je van de Kruisberg af komt richting Heemskerk bij de kruising links gaat aan je rechterhand. Een stukje door een korenveld en dan onder een afgebroken boom door het bos in slingerend tussen de dunne stammetjes door.

Ik heb hem gelijk maar 3 keer gereden zodat ie niet dicht kan groeien.

Atb + 38 km

1 opmerking:

Rob zei

Hoi Peter,

Gister op de terugweg nog bijna een vos aangereden vlak voor beverwijk. Ik schrok ervan. Die vos ook :-). Oh en ik ging pont buitenhuizen toch niet halen, dus eindelijk maar eens ff door Ruigoord gefietst. Best apart hoor.
Net even eindelijk ook eens een helm gekocht: Bell Array. Niet de goedkoopste, maar ik heb nogal een punthoofd en daarom zit niet alles lekker. Nu nog een fiets...

Tot fiets (?),

Grob