donderdag 28 juli 2011

treintjes

Onze treintjes liepen gisteravond wel op tijd, daar kan de NS nog een puntje aan zuigen. Assistent trainer Kees had gisteravond een leuke training op programma staan. Een “rondje +” naar Purmerend. Die + stond voor wat extra trainingsoefeningen zodat het niet enkel een rustig rondje trappen door de polder zou worden.

Kees had wel de mooiste paadjes uitgezocht. Of het helemaal slim was om hier met 15 man/vrouw over heen te denderen betwijfel ik nog een beetje, maar alles ging goed.
Toen we in de Purmer kwamen dirigeerde Kees ons naar de kant voor instructies. Aangezien er tot Purmerend enkel kaarsrechte wegen lagen was de bedoeling om in een treintje ala Cavendish en Co naar het eindpunt te stomen. Met dien verstande dat er geen kopman naar de finish gebracht moest worden. De man op kop deed een paar trappen om het tempo hoog te houden en liet zich dan afzakken naar achter waarbij de volgende locomotief het treintje verder trok.

Na wat gerangeerd kwam ons treintje goed op stoom en denderde zo station Purmerend binnen. Na wat korte instructies van Kees reisden we daarna weer richting Wormer. Echter onze trein had nu wel last van vertraging. Een automobilist vond het nodig om te keren op de smalle dijk en durfde daarna niet het gas diep in te trappen met zo’n treinlading wielrenners op zn bumper. Ja dat blijft eng natuurlijk #@$%! Uiteindelijk kregen we groen sein en kwamen toch nog op snelheid.

Hierna volgde we via een omweg langs Spijkerboor onze weg naar huis. Onderweg verloor Ad zn pomp waar Nancy bijna over ontspoorde. Maar even stoppen om het op te rapen deed Ad niet. Zoonlief werkt zeker bij de fietsenmaker?

Thuis stond er toch weer bijna 60 km op de teller. Kees bedankt.

Geen opmerkingen: