dinsdag 6 april 2010

Oranje route

Nee de oranje route gaat niet langs “Drakensteyn”, “Noordeinde” of “Paleis Soestdijk”, maar het is een 13 km lange wandelroute door het Noord-Hollandse duinreservaat.
Alfons had me getipt over deze route die heel goed op de MTB te doen is. Omdat ik tijdens het Paasweekend andere verplichtingen had ben ik vanmorgen maar op de fiets gestapt. Even de kids bij school afgezet en toen snel naar het duin.

Om zoals gezegd de oranje pijltjes te volgen. Normaal rijd ik altijd maar wat door de duinen. Pak dan hier en daar een single track, een beklimming of zomaar een paadje. Maar hierdoor rij je niet één vast tempo. Draaien, keren, stoppen en gaan is killing voor het tempo.
Vanmorgen hoefde ik enkel de oranje paaltjes te volgen. Niet denken over hoe te fietsen, maar gewoon trappen. En zorgen om die teller rond de 27,9 te houden. Viel niet eens mee. Na 13 km bijna volledig onverhard was ik weer bij de parkeerplaats waar ik gestart was.

Het was nog lang geen 10:30 (officiële sluitingstijd voor de onverharde fietsers) dus tijd genoeg voor nog een ronde langs de oranjes.
Na de 2e ronde even de bekende klimmetjes op gezocht. De achterkant van de Kruisberg vanaf alle kanten beklommen en toen snel naar de uitgang. Een boete voor onverhard rijden na 10:30 bedraagt € 60,-. Nee daar zit ik niet op te wachten. Dus snel eruit en naar huis toen voor een bak koffie en een frisse douche.

Oranjeroute
ATB + 52 = 316 km
Giant 7325

1 opmerking:

Martin zei


April 7, 2010 at 7:06 pm (Edit)

goede tip. Ga ik ook eens proberen.

Reply



Gert

April 9, 2010 at 3:46 pm (Edit)

Zooo… 27,9 km/h op de mtb vind ik knalhard!