zondag 15 augustus 2010

In de wind

Vanmorgen toch maar weer op de racefiets gestapt. De pijn tussen de ribben is al behoorlijk afgenomen. Ik kan me al weer redelijk pijnloos omdraaien in bed, alleen niezen doet nog pijn. Ook het fietsen op de racefiets ging vanmorgen redelijk goed. Af en toe nog een pijnscheut. Maar toch had ik geen spijt dat ik gisterochtend niet aan de start in Luik stond. 240 km zou me toch te veel zijn.

Vanmorgen stond er veel wind. Kracht 6 uit het noorden. Dus vooral het eerste stuk van mijn fietstochtje had ik tegenwind. Op de open stukken langs het Noordhollandskanaal kreeg ik de teller net aan op de 25 km/uur. In Stompetoren had ik de wind in de zij en dat fietst al een stuk beter. Maar na de 3 molens kreeg ik de wind echt in de rug. Op m’n sloffen reed ik 42. Lekker hoor.

Via Grootschermer, Noordeinde en Westgraftdijk reed ik door de Schermer om vervolgens via de Woude en Krommenie terug naar Uitgeest te rijden. Een klein rondje maar toch voelde ik de billen. Na het douchen even naar “de Kleis” want daar organiseerde IJsclub Uitgeest de jaarlijkse skeelerronde. Deze werd overtuigend gewonnen door Nederlands kampioen Sjoerd Huisman.


Race + 45 km
3123

Geen opmerkingen: